Sabtu, 2 Mei 2009

Jgn Kata Tak Minat

Jika awak ketemu seseorang dan memperkenalkan benda yang berpotensi cerah ni, tapi di-reject serta-merta dengan alasan "I TAK MINATLAH buat benda-benda mcm ni", just tanya directly pada dia, 'Dah tu kau gi keje lima hari seminggu, punch pukul 5 balik pukul 6, ada time kena stay sampai malam & hari minggu pulak kena kerja kadang-kadang, yang tuh ko minat pulak yer! Pendapatan ko tak seberapa kerana kita ni kuli aje, buat kerja banyak pun tapi income yang besar dapat la kat ko punyer Boss. Top Management & CEO, betul tal kata aku nih?!"

Gerenti dia akan merenung seketika. Tarbie cukup2!

Fikirkan, u all minat giler main bola atau minat fanatik habis dengan 1 team bola ni (biasanya team oversea-lah) , tapi berapa ramai player bola kat Malaysia ni jadi jutawan atau hidup senang dengan pendapatan mereka bermain bola? Kalau ada yang dapat peluang pergi training ke oversea pun, qualified ke mereka nak bermain dengan team-team di luar sana? Takde dengan alasan homesick ataupun tak dapat sesuaikan diri. Then, mana minat yang berkobar-kobar pada diri mereka sebelum tuh?Hilang....

Secondly, maybe ada antara u all yang minat menyanyi tapi berapa ramai yang mampu jadi penyanyi lantas bergelar penghibur untuk 1 jangka masa yang panjang? Berapa pula dari mereka ada pendapatan yang senang dan stabil? Dan dari situ pula, berapa ramai yang dah jadi jutawan? (Tomok jadi jutawan baru lah tahun ni, tapi belum dapat clear cheque lagi bah..).
Come-onlah, ada segelintir selebriti pun berebut-rebut peluang untuk memperoleh pendapatan tambahan dan join bisnes yang best nih. Antaranya sifu kita M.Nasir, Bob Lukman dan Ramli Sarip..

Minat boleh dipupuk..Cuma Nak ke Tak Nak aje...(Nak makan gaji aje?Silakan...)

Adios..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan