Khamis, 30 April 2009

Mat Alasan Bin Mat Problems

Malam Kelmarin (Rabu 29 April), telah berlangsung satu OEM di Centre Kuantan, Hadirin seramai 30 orang dalam ruang seminarnya, separuh daripadanya adalah orang yang baru pertama kali dengar peluang sebegini. Presentasi yg menarik dari Che'Nordin, dan antara ungkapan yang menarik didengar ialah berkenaan Mat Alasan Bin Mat Problems.



Di atas ini mungkin gambar anda atau rakan2 anda dalam keadaan yang sedang frust.
Saya tau anda pernah mengalami dilema sebegini bukan. Dirundung malang tak sudah-sudah. Gaji yang ada abis buat bayar hutang. Bulan2 kita kerja ni kene bayar hutang je ke, abis tuh bila kita ad duit lebih nak bina impian?! Mcm brader kite di atas ni, tensen bukan main, bajet lari abes setelah dikira dengan calculator, dengan bil2 dan surat bank dan surat kad kredit dan surat pajak dan surat ceti berlambak atas meja, mana satu aku nak kena setel dulu ni...adus pening2. TAU PUN PENING! Tapi bila ada rakan baik, sahabat sejati cuba menawarkan satu jalan dan peluang untuk beliau memperoleh pendapatan tambahan, lantas dicemuhnya, ditepisnya, dibangkangnya. Pendek kata, di-reject-nya..

"Aku tak faham lah!"

"Aku tak ade masa lah"

"AKu tak ade duit lah"

"Aku tak reti lah nak cari-cari orang nih"

"Aku tak minatlah"

"Ape class, aku tak mainlah benda-benda macam nie"

Antara alasan yang 90% telah didengar> Maka Che Nordin membuka ceritanya, memberi gambaran dan ayat power! untuk menepis dan men-tarbiie si Mat Alasan bin Mat Problems nih. Dah la ade problem berlambak2! Masih ego dan x sedar diri tuh, nak pertahan dan melepaskan diri dengan memberi 1001 alasan remeh seperti di atas.

"Sekurang-kurang aku sedar diri, dah berubah dan mula mengambil jalan yang membuatkan pendapatan aku bertambah sehari demi hari, sebulan demi bulan. Ko masih di takuk lama, kerja yang sama, gaji yang sama juga tiap bulan. Malah tak pernah cukup, apatah lagi nak bersedia untuk sebarang 1001 musibah di masa depan. Bagi aku masa 6 bulan je bro, 6 bulan income aku nanti dengan 6 bulan income ko, cukup lah"

Adalah ayat yang sesuai untuk Tarbie kat member yang reject ko ni cukup2!

Sekian, ...Sedia berkongsi rahsia?hubungi saya di emel saya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan